Digital Game-Based Learning in der Bildungspraxis
Möglichkeiten, Herausforderungen und Perspektiven
Digital Game-Based Learning opens up new possibilities for digital knowledge transfer through play and independent, explorative learning. From the perspective of different disciplines, the volume highlights several aspects of digital teaching-learning...
Erscheint am 09.12.2024
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Produktdetails
Produktinformationen zu „Digital Game-Based Learning in der Bildungspraxis “
Klappentext zu „Digital Game-Based Learning in der Bildungspraxis “
Digital Game-Based Learning opens up new possibilities for digital knowledge transfer through play and independent, explorative learning. From the perspective of different disciplines, the volume highlights several aspects of digital teaching-learning designs, such as target-group-specific concepts, possible applications in and out of school, and current practical examples. The book offers a well-founded overview of the current discourse on the use of digital game-based learning in adult education.
Autoren-Porträt
Dr. Petra Franziska Köster, Leiterin der Kooperationsstelle Hochschulen und Gewerkschaften Hannover-Hildesheim, Björn Allmendinger, stellvertretender Geschäftsführer von Arbeit und Leben Niedersachsen und Lehrbeauftragter am Institut für Berufspädagogik und Erwachsenenbildung der Leibniz Universität Hannover
Bibliographische Angaben
- 2024, 100 Seiten, Maße: 14,8 x 21 cm, Kartoniert (TB), Deutsch
- Herausgegeben: Björn Allmendinger, Petra F. Köster
- Verlag: Budrich
- ISBN-10: 3847430262
- ISBN-13: 9783847430261
- Erscheinungsdatum: 09.12.2024
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