Gender Equality in Higher Education
International Perspectives
(Sprache: Englisch)
Gender equality has been on the agenda of national policies of higher education within and outside the European Union (EU) for the last twenty years. In some European countries, this process was initiated early on and has brought about remarkable results,...
Leider schon ausverkauft
versandkostenfrei
Buch (Kartoniert)
87.99 €
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenlose Rücksendung
- Ratenzahlung möglich
Produktdetails
Produktinformationen zu „Gender Equality in Higher Education “
Klappentext zu „Gender Equality in Higher Education “
Gender equality has been on the agenda of national policies of higher education within and outside the European Union (EU) for the last twenty years. In some European countries, this process was initiated early on and has brought about remarkable results, while in others progress has been slower. Different countries and institutions have focussed on different strategies for raising awareness about the discrimination of women and for increasing the number of women in aca- mia, particularly in leadership positions. Previous research on gender equality in higher education has produced many case studies about programmes at institutions of higher education in Europe and elsewhere. Different actors like the European Commission and - tional organisations have also furnished reports about national policies. Building on this material, it is now time to analyse under what conditions equality p- grammes are successful. For a deeper understanding of the mechanisms of and barriers to gender equality in higher education, we also need studies that focus on the development of gender equality policies in different countries, as well as on conditions of implementation, change of strategy, and the evaluation of - sults. Comparative studies would be another useful tool for understanding the development and success of gender equality programmes.
Inhaltsverzeichnis zu „Gender Equality in Higher Education “
Mit Beiträgen Susanne Baer, Quirin J. Bauer, Lynette Browning, Christine Brunn, Terry Morehead Dworkin, Helene Füger, Evi Genetti, Susanne Gruber, Dagmar Höppel, Marianne Kriszio, Angel Kwolek-Folland, Sabine Lask, Regula Julia Leemann, Carmen Leicht-Scholten, Inken Lind, Andrea Löther, Elisabeth Maurer, Virginia Maurer, Angelika Paseka, Mary Ann Danowitz Sagaria, Cindy A. Schipani, Katrin Schönfisch, Nikolina Sretenova, Heidi Stutz, Wanda E. Ward, Maya Widmer, Jane Wilkinson
Autoren-Porträt
:Dr. Sabine Grenz is postdoc researcher at the Department of Gender Studies at the University of Gothenburg.Dr. Beate Kortendiek is the coordinator of the Women's Research Network NRW at the Technische Universität Dortmund.Dr. Marianne Kriszio is Gender Equality Officer at Humboldt-Universität zu Berlin.Dr. Andrea Löther is project manager at the Center of Excellence Women and Science (CEWS), Bonn.
Bibliographische Angaben
- 2008, VI, 213 Seiten, Maße: 14,8 x 21 cm, Kartoniert (TB), Englisch
- Herausgegeben: Sabine Grenz, Beate Kortendiek, Marianne Kriszio, Andrea Löther
- Verlag: VS Verlag für Sozialwissenschaften
- ISBN-10: 3531161415
- ISBN-13: 9783531161419
- Erscheinungsdatum: 06.10.2008
Sprache:
Englisch
Rezension zu „Gender Equality in Higher Education “
"[...] die hier in sehr anschaulicher Form vorgestellten Studien und Programme [tragen] zu einem schrittweisen Bewusstseinswandel all derer bei, die über Qualität in Forschung und Lehre entscheiden. Überdies liefern die Autorinnen und Autoren weiteres wichtiges Material für eine produktive Auseinandersetzung auf dem Weg zur 'Excellence under conditions of fairness' [...]." www.zpol.de (Zeitschrift für Politikwissenschaft), 20.01.2009
Pressezitat
"[...] die hier in sehr anschaulicher Form vorgestellten Studien und Programme [tragen] zu einem schrittweisen Bewusstseinswandel all derer bei, die über Qualität in Forschung und Lehre entscheiden. Überdies liefern die Autorinnen und Autoren weiteres wichtiges Material für eine produktive Auseinandersetzung auf dem Weg zur 'Excellence under conditions of fairness' [...]." www.zpol.de (Zeitschrift für Politikwissenschaft), 20.01.2009
Kommentar zu "Gender Equality in Higher Education"
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Gender Equality in Higher Education".
Kommentar verfassen