Geschlechterstereotype in den Medien
Genderlinguistische Einblicke in aktuelle Diskurse und Kommunikate
How is gender portrayed in the media and how does it reproduce stereotypes? This volume is a compilation of linguistic studies by students of gender linguistics. It focusses on gender stereotypes and their representation and reproduction in print, audio and...
Erscheint am 11.11.2024
versandkostenfrei
Buch (Kartoniert)
63.80 €
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenlose Rücksendung
- Ratenzahlung möglich
Produktdetails
Produktinformationen zu „Geschlechterstereotype in den Medien “
Klappentext zu „Geschlechterstereotype in den Medien “
How is gender portrayed in the media and how does it reproduce stereotypes? This volume is a compilation of linguistic studies by students of gender linguistics. It focusses on gender stereotypes and their representation and reproduction in print, audio and audiovisual media, and especially in advertising. The results contribute to the expansion of the empirical data base on gender-linguistic issues in linguistics, which is currently still sparse.
Autoren-Porträt
Dr. Christian Efing, Univ.-Prof. für "Deutsche Sprache der Gegenwart" am Institut für Sprach- und Kommunikationswissenschaft der RWTH Aachen University, Dr. Sarah Heinemann, Habilitandin und wiss. Mitarbeiterin am Lehrstuhl für "Deutsche Sprache der Gegenwart" am Institut für Sprach- und Kommunikationswissenschaft der RWTH Aachen University
Bibliographische Angaben
- 2024, 270 Seiten, Maße: 14,8 x 21 cm, Kartoniert (TB), Deutsch
- Herausgegeben: Christian Efing, Sarah Heinemann
- Verlag: Budrich Academic Press
- ISBN-10: 3966650835
- ISBN-13: 9783966650830
- Erscheinungsdatum: 11.11.2024
Kommentar zu "Geschlechterstereotype in den Medien"
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Geschlechterstereotype in den Medien".
Kommentar verfassen