IJHE Bildungsgeschichte
International Journal for the Historiography of Education 11. Jahrgang (2021) Heft 2
(Sprache: Englisch, Deutsch)
BildungsgeschichteInternational Journal for the Historiography of Education 2-2021Debatte- How secular we are - and what this means for research in educationWie säkular wir sind - und was das für die erziehungswissenschaftliche Forschung bedeutet
Leider schon ausverkauft
Buch (Gebunden)
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenlose Rücksendung
Produktdetails
Produktinformationen zu „IJHE Bildungsgeschichte “
BildungsgeschichteInternational Journal for the Historiography of Education 2-2021Debatte- How secular we are - and what this means for research in educationWie säkular wir sind - und was das für die erziehungswissenschaftliche Forschung bedeutet
Klappentext zu „IJHE Bildungsgeschichte “
BildungsgeschichteInternational Journal for the Historiography of Education 2-2021Aus dem InhaltBeiträge- Allgemeine Schulbildung in einer afrikanischen Verfassung:die Fante Verfassung von 1871 in historisch-vergleichender Perspektive[General school education in an African constitution: the Fante constitution 1871 in historical-comparative perspective]- Wale, Delfine und Dinosaurier - Umweltbildung in Populärkultur und Pädagogik der 1990er-Jahre[Whales, dolphins, and dinosaurs - Environmental education in popular culture and education during the 1990s]Debatte- How secular we are - and what this means for research in educationWie säkular wir sind - und was das für die erziehungswissenschaftliche Forschung bedeutetKolumne- Terri SeddonInterrogating the "now" of crisis, historically:Initial teacher education beyond 2020?Vorschau auf 1-2022"That could be the core concept of the 1970s Reconceptualization: that the curriculum ought not be self-enclosed, stuck in its own sequence, aligned only with the academic disciplines, apart from world. Reconceptualized, curriculum becomes a complicated conversation across generations, reactivating the past to find the future, an ongoing dialogical encounter in service to conscientization, located in, animated by - as it supersedes - the historical moment and the individual lives of those submerged in it. That is the afterlife of the Reconceptualization."(William F. Pinar)
Inhaltsverzeichnis zu „IJHE Bildungsgeschichte “
Editorial .............................................................................................................. 117Beiträge - ArticlesChristel AdickAllgemeine Schulbildung in einer afrikanischen Verfassung:die Fante Verfassung von 1871 in historisch-vergleichender Perspektive[General school education in an African constitution:the Fante constitution 1871 in historical-comparative perspective].................................121Adrian JuenWale, Delfine und Dinosaurier - Umweltbildung in Populärkultur undPädagogik der 1990er-Jahre[Whales, dolphins, and dinosaurs - Environmental education in popular cultureand education during the 1990s] ...................................................................................142Debatte - DiscussionHow secular we are - and what this means for research in educationWie säkular wir sind - und was das für die erziehungswissenschaftlicheForschung bedeutet ................................................................................................ 163Mette BuchardtThe political project of secularization and modern education reform in "provincializedEurope". Historical research in religion and education beyond Secularization, R.I.P.......164Jeroen J.H. DekkerIn search of multiple compatibility: Modernization, secularization, religion,and education in history ................................................................................................171Lovisa BergdahlThe double gestures .......................................................................................................176Hoda MahmoudiThe split that isn't ..........................................................................................................178Ezequiel Gomez CarideLatin America, the social question, and the Andean assemblage .....................................180Weili ZhaoThe political and epistemic entanglements of (missionary and Confucian) religions,education, and state building in Imperial and Modern China
... mehr
........................................184Oded ZiporyWork, education, and the religious irrationality that remains .........................................189Stephen G. ParkerGod is not dead in education, s/he never went away:beyond the secularization of the history of education ....................................................192Rezensionen - ReviewsFlorian GimplCaroline Mezger: Forging Germans ...............................................................................196Michael RuloffJulia Thyroff/Béatrice Ziegler (Hrsg.):Die Jugoslawienkriege in Geschichtskultur und Geschichtsvermittlung .........................199Kevser MuratovicIngrid Lohmann/Julika Böttcher/Christine Mayer/Sylvia Kesper-Biermann (Hrsg.):Türken- und Türkeibilder im 19. und 20. Jahrhundert ..................................................203Kolumne - ColumnTerri SeddonInterrogating the "now" of crisis, historically:Initial teacher education beyond 2020?..........................................................................207
... weniger
Bibliographische Angaben
- 2021, 110 Seiten, Maße: 16,5 x 23,4 cm, Gebunden, Deutsch/Englisch
- Herausgegeben: Eckhardt Fuchs, Rebekka Horlacher, Daniel Tröhler, Jürgen Oelkers
- Verlag: Klinkhardt
- ISBN-10: 3781524841
- ISBN-13: 9783781524842
- Erscheinungsdatum: 18.10.2021
Sprache:
Englisch, Deutsch
Kommentar zu "IJHE Bildungsgeschichte"
Schreiben Sie einen Kommentar zu "IJHE Bildungsgeschichte".
Kommentar verfassen