Leistungsbeurteilungen an Hochschulen lernförderlich gestalten
Prüfen, Beurteilen und Rückmelden von Lernleistungen
How can university teachers design different assessment formats, assess students' performance, and performance feedback in a way that is as conducive to learning as possible? The book provides practical advice on the design, assessment and feedback of...
Erscheint am 02.09.2024
versandkostenfrei
Buch (Kartoniert)
45.30 €
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenlose Rücksendung
Produktdetails
Produktinformationen zu „Leistungsbeurteilungen an Hochschulen lernförderlich gestalten “
Klappentext zu „Leistungsbeurteilungen an Hochschulen lernförderlich gestalten “
How can university teachers design different assessment formats, assess students' performance, and performance feedback in a way that is as conducive to learning as possible? The book provides practical advice on the design, assessment and feedback of examinations and many other assessment formats. In addition, it addresses basic principles of learning psychology, knowledge of which is valuable for effective and valid assessment practice.
Autoren-Porträt von Tobias Zimmermann
Dr. Tobias Zimmermann, Leiter des Zentrums für Hochschuldidaktik und -entwicklung, Abteilung Hochschuldidaktik und Erwachsenenbildung Pädagogische Hochschule Zürich, Schweiz
Bibliographische Angaben
- Autor: Tobias Zimmermann
- 2024, 350 Seiten, Maße: 14,8 x 21 cm, Kartoniert (TB), Deutsch
- Verlag: Verlag Barbara Budrich
- ISBN-10: 3847430459
- ISBN-13: 9783847430452
- Erscheinungsdatum: 02.09.2024
Kommentar zu "Leistungsbeurteilungen an Hochschulen lernförderlich gestalten"
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Leistungsbeurteilungen an Hochschulen lernförderlich gestalten".
Kommentar verfassen