Marketing and Sales in the Chemical Industry
(Sprache: Englisch)
Aufgaben in Marketingabteilungen von Chemiefirmen werden für immer mehr Naturwissenschaftler zu wichtigen Karriereschritten. Doch was ist das Besondere am Marketing in der Chemie?
Anhand ausgesuchter Produktklassen werden diese Besonderheiten aufgezeigt...
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Produktdetails
Produktinformationen zu „Marketing and Sales in the Chemical Industry “
Aufgaben in Marketingabteilungen von Chemiefirmen werden für immer mehr Naturwissenschaftler zu wichtigen Karriereschritten. Doch was ist das Besondere am Marketing in der Chemie?
Anhand ausgesuchter Produktklassen werden diese Besonderheiten aufgezeigt und die wichtigen Zielmärkte analysiert. Klassische und insbesondere neue Verkaufskanäle, wie das Internet, werden in leicht zugänglicher Form vorgestellt.
Anhand ausgesuchter Produktklassen werden diese Besonderheiten aufgezeigt und die wichtigen Zielmärkte analysiert. Klassische und insbesondere neue Verkaufskanäle, wie das Internet, werden in leicht zugänglicher Form vorgestellt.
Klappentext zu „Marketing and Sales in the Chemical Industry “
If manufacturers of chemical products are to survive in today's global marketplace, they not only have to produce economically but they must also be able to market both chemicals and technology effectively. In the chemical industry, more and more chemists and chemical engineers are faced with challenging marketing tasks. This book gives an overview of the specific factors for marketing chemical products and their major markets. "Marketing and Sales in the Chemical Industry" is customized for an increasing audience. It not only covers the principles of marketing and the market structure of the chemical industry in great detail, but also discusses such modern marketing tools like the internet as well as the latest trends and developments. In addition, economical, political and sociological aspects are also dealt with.
Inhaltsverzeichnis zu „Marketing and Sales in the Chemical Industry “
The "Main Group Elements" of MarketingThe Principles of Business-to Business MarketingThe International Market Structure in the Chemical IndustryThe Economical, Political and Sociological EnvironmentMarketing of Chemical Engineering ProjectsMarketing of Chemical CommoditiesPlastic and RubberChemical SpecialtiesThe Agricultural BusinessMarketing of PharmaceuticalsElectronic Commerce in the Chemical IndustryEmerging MarketsOutlookGeneral ReferencesIndex
Bibliographische Angaben
- Autor: Rolf Jakobi
- 2002, 2. Aufl., IX, 168 Seiten, 64 Schwarz-Weiß-Abbildungen, 64 Abbildungen, Maße: 17,7 x 24,7 cm, Gebunden, Englisch
- Verlag: Wiley-VCH
- ISBN-10: 3527306250
- ISBN-13: 9783527306251
- Erscheinungsdatum: 26.03.2002
Sprache:
Englisch
Rezension zu „Marketing and Sales in the Chemical Industry “
"What an enjoyable read! ...Highly recommended!" -- Organic Process Research & Development
Pressezitat
"What an enjoyable read! ...Highly recommended!"Organic Process Research & Development
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