MINT-Didaktik und Allgemeine Didaktik im Gespräch
Problemlösen und Differenzieren als Planungsprinzipien
In this volume, proven experts in the didactics of MINT and general didactics discuss how effective teaching-learning processes can be shaped by problem-solving and differentiation, how subject and interdisciplinary goals can be pursued and how overarching...
lieferbar
versandkostenfrei
Buch (Kartoniert)
32.90 €
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenlose Rücksendung
Produktdetails
Produktinformationen zu „MINT-Didaktik und Allgemeine Didaktik im Gespräch “
Klappentext zu „MINT-Didaktik und Allgemeine Didaktik im Gespräch “
In this volume, proven experts in the didactics of MINT and general didactics discuss how effective teaching-learning processes can be shaped by problem-solving and differentiation, how subject and interdisciplinary goals can be pursued and how overarching educational goals can be achieved. The interdisciplinary view of problem solving and differentiation - as a task, method or planning principle - encourages further debate and offers valuable suggestions for teaching practice.
Autoren-Porträt
Prof. Dr. Ulrike Stadler-Altmann, Fakultät für Bildungswissenschaften, Freie Universität Bozen, Italien
Dr. Angelika Pahl,
Institut Vorschul- und Primarstufe, PHBern, Schweiz
Bibliographische Angaben
- 2019, 239 Seiten, Maße: 14,8 x 21 cm, Kartoniert (TB), Deutsch
- Herausgegeben: Ulrike Stadler-Altmann, Angelika Pahl
- Verlag: Verlag Barbara Budrich
- ISBN-10: 3847422901
- ISBN-13: 9783847422907
- Erscheinungsdatum: 19.09.2019
Kommentar zu "MINT-Didaktik und Allgemeine Didaktik im Gespräch"
Schreiben Sie einen Kommentar zu "MINT-Didaktik und Allgemeine Didaktik im Gespräch".
Kommentar verfassen