Muttersprachlicher Unterricht im 19. Jahrhundert
Untersuchungen zu seiner Genese und Institutionalisierung
The German Linguistic Studies Series is a comprehensive and outstanding forum in its field. It has borne the name of its subject in its title since the foundation of the series in the eighth decade of the last century.
The series is comprehensive in the...
The series is comprehensive in the...
Jetzt vorbestellen
versandkostenfrei
Buch (Kartoniert)
129.95 €
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenlose Rücksendung
- Ratenzahlung möglich
Produktdetails
Produktinformationen zu „Muttersprachlicher Unterricht im 19. Jahrhundert “
Klappentext zu „Muttersprachlicher Unterricht im 19. Jahrhundert “
The German Linguistic Studies Series is a comprehensive and outstanding forum in its field. It has borne the name of its subject in its title since the foundation of the series in the eighth decade of the last century.The series is comprehensive in the broad spectrum of topics covered (language levels, varieties, communication forms, epochs) in the range of research perspectives (theoretical and empirical studies, fundamental research and applications, interdisciplinarity with psychology, the social sciences etc.) and methodologies (the sole criterion is quality), in the rhythm of research (trends are perceived and also set, achievements are secured) and in the forms of presentation (monographs, textbooks, collected volumes, dictionaries).
Professorial theses, outstanding doctoral theses, pioneering research findings from wider contexts, but also the surprising stroke of genius' set the standards for inclusion in the series.
Call for Book Proposals: https://blog.degruyter.com/call-for-book-proposals-reihe-germanistische-linguistik/
Autoren-Porträt
Clemens Knobloch, geboren 1951; Studium der Kommunikationswissenschaft in Bonn und Essen; Habilitation 1987 am Fachbereich Sprach-, Literatur- und Medienwissenschaften der Universität Siegen; seit 1991 in Siegen Professur in der germanistischen Linguistik; Arbeitsschwerpunkte: Geschichte der Sprachwissenschaft, öffentliche und politische Kommunikation, Grammatik der deutschen Gegenwartssprache. Dr. Hans Dieter Erlinger ist Professor für Germanistik/Sprachdidaktik/Medienerziehung an der Universität/Gesamthochschule Siegen.
Bibliographische Angaben
- 1991, 402 Seiten, Maße: 15,5 x 23 cm, Kartoniert (TB), Deutsch
- Verlag: Niemeyer, Tübingen
- ISBN-10: 3484311177
- ISBN-13: 9783484311176
Kommentar zu "Muttersprachlicher Unterricht im 19. Jahrhundert"
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Muttersprachlicher Unterricht im 19. Jahrhundert".
Kommentar verfassen