Trade Show Management
Planning, Implementing and Controlling of Trade Shows, Conventions and Events
(Sprache: Englisch)
Efficient planning, implementing and controlling of trade shows, conventions and events
Leider schon ausverkauft
versandkostenfrei
Buch (Gebunden)
307.99 €
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenlose Rücksendung
- Ratenzahlung möglich
Produktdetails
Produktinformationen zu „Trade Show Management “
Efficient planning, implementing and controlling of trade shows, conventions and events
Klappentext zu „Trade Show Management “
Extensive overview of all aspects of trade show and convention management from the perspective of scientists, operators, exhibitors, associations and service industry. The articles especially focus on strategic and operative decision making problems. The reader gains perspectives, approaches to solutions and recommendations on the whole process in decision making. The conceptualization of successful trade shows and conventions is demonstrated by numerous best practices.
Inhaltsverzeichnis zu „Trade Show Management “
The historic development of trade showsRequirements in terms of infrastructure and location
Country-specific peculiarities of trade show management
Trade show market research
Product development strategies
Strategic alliances, collaborative ventures and networks
Project management
Trade show controlling
Event, congress and service management by trade show companies
Managing exhibitors and visitors
Autoren-Porträt
Prof. Manfred Kirchgeorg is Head of the Department of Marketing Management at the HHL Leipzig Graduate School of Management.Werner M. Dornscheidt is CEO & President of Messe Düsseldorf Group.Wilhelm Giese is former CEO & President of Messe Düsseldorf Group.Dr. Norbert Stoeck is Practice Group Manager at Roland Berger Strategy Consultants.
Bibliographische Angaben
- 2005, 1138 Seiten, Maße: 18,2 x 24,4 cm, Leinen, Englisch
- Herausgegeben:Kirchgeorg, Manfred; Dornscheidt, Werner; Giese, Wilhelm; Stoeck, Norbert
- Herausgegeben: Manfred Kirchgeorg, Werner M. Dornscheidt, Wilhelm Giese, Norbert Stoeck
- Verlag: Gabler
- ISBN-10: 3409143335
- ISBN-13: 9783409143332
- Erscheinungsdatum: 27.09.2005
Sprache:
Englisch
Rezension zu „Trade Show Management “
"Zudem werden erfolgreiche Messekonzepte in der Umsetzung vorgestellt." EuroCargo, 05/2004"Ein praktisches Nachschlagewerk für Führungskräfte im Messewesen sowie in messenahen Servicebereichen." acquisa, 04/2004"Einen umfassenden Überblick zu allen Bereichen des Messewesens (...)." Impulse, 03/2004"Wissenschaftler und Studierende erhalten einen fundierten und anwendungsorientierten Einblick." AUMA-Compact, 02/2004"Dieses Handbuch liefert einen umfassenden Überblick über alle Bereiche des Messemanagement aus Sicht von Wissenschaftlern, Messeveranstaltern, Ausstellern, Verbänden und Messedienstleistern." Pharma Marketing Journal, 02/2004
Kommentar zu "Trade Show Management"
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Trade Show Management".
Kommentar verfassen