Auto-Identitäten / Nach dem Boom (PDF)
Marketing, Konsum und Produktbilder des Automobils nach dem Boom
The book deals with the material culture of individual mass motorization in Germany since the 1960s. It asks how German and North-American car companies differed in their responses to the challenges of economic and social change, emerging public...
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Produktinformationen zu „Auto-Identitäten / Nach dem Boom (PDF)“
The book deals with the material culture of individual mass motorization in Germany since the 1960s. It asks how German and North-American car companies differed in their responses to the challenges of economic and social change, emerging public consumerism, and eco-criticism. The study not only kept an eye on the practical implementation of interactive marketing management, and showed that the >management of change< of the firms benefit greatly from enormous scientific advances in market research techniques. Moreover, the study traced the transfer of marketing ideas and know-how between the United States and Germany. Unveiling the great difficulties of US-consultants as well as the Ford and GM branches in Germany when adapting their proven-in-use marketing methods to different social stratifications and market conditions, the book shed new light on the still popular notion of >Americanization<. Here, comparing the marketing strategies of domestic and foreign automobile manufactures provided a relational microanalysis of the impacts of globalisation on a local market level.
Autoren-Porträt von Ingo Köhler
PD Dr. Ingo Köhler ist Wirtschaftshistoriker an der Georg-August-Universität Göttingen. Momentan beschäftigt er sich im Rahmen des DFG Schwerpunktprogramms 1859 »Erfahrungen und Erwartungen. Historische Grundlagen ökonomischen Handelns« mit der Geschichte der Marktforschung in Deutschland und den USA.
Bibliographische Angaben
- Autor: Ingo Köhler
- 2018, 1. Auflage 2018, 554 Seiten, Deutsch
- Herausgegeben: Anselm Doering-Manteuffel, Lutz Raphael
- Verlag: Vandenhoeck & Ruprecht
- ISBN-10: 3647370703
- ISBN-13: 9783647370705
- Erscheinungsdatum: 13.08.2018
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