Learning LibGDX Game Development - Second Edition (PDF)
(Sprache: Englisch)
LibGDX is a multiplatform game development framework, and is one of the most popular frameworks for building games, providing a comprehensive set of development capabilities and features to use and incorporate into games.This book starts off by introducing...
sofort als Download lieferbar
eBook (pdf)
28.80 €
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenloser tolino webreader
Produktdetails
Produktinformationen zu „Learning LibGDX Game Development - Second Edition (PDF)“
LibGDX is a multiplatform game development framework, and is one of the most popular frameworks for building games, providing a comprehensive set of development capabilities and features to use and incorporate into games.This book starts off by introducing you to LibGDX and how to use its project setup tool to build an application that can support multiple platforms, before gradually moving on to configuring your game. Then, you will learn to organize resources, create a scene, actors, and a menu system. You will also enhance the visual appearance of your game and manage its transitions, along with music and sound effects. You will then move on to cover the advanced programming techniques and create and manage different kinds of animations.Finally, you will be introduced to the basics of 3D programming and the 3D physics engine. By the end of this book, you will be able to start developing your very own cross-platform games using the LibGDX framework.
Bibliographische Angaben
- Autor: Suryakumar Balakrishnan Nair
- 2015, 478 Seiten, Englisch
- Verlag: Packt Publishing
- ISBN-10: 1783554789
- ISBN-13: 9781783554782
- Erscheinungsdatum: 28.01.2015
Abhängig von Bildschirmgröße und eingestellter Schriftgröße kann die Seitenzahl auf Ihrem Lesegerät variieren.
eBook Informationen
- Dateiformat: PDF
- Größe: 8.67 MB
- Mit Kopierschutz
- Vorlesefunktion
Sprache:
Englisch
Kopierschutz
Dieses eBook können Sie uneingeschränkt auf allen Geräten der tolino Familie lesen. Zum Lesen auf sonstigen eReadern und am PC benötigen Sie eine Adobe ID.
Family Sharing
eBooks und Audiobooks (Hörbuch-Downloads) mit der Familie teilen und gemeinsam genießen. Mehr Infos hier.
Kommentar zu "Learning LibGDX Game Development - Second Edition"
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Learning LibGDX Game Development - Second Edition".
Kommentar verfassen