Multi-Channel Strategies for Retail Financial Services (PDF)
A Management-Framework for Designing and Implementing Multi-Channel Strategies
(Sprache: Englisch)
The retail financial services industry is undergoing fundamental changes, as better informed and more demanding customers decide for themselves how, when and where they purchase personalised product solutions. Distribution, i.e. managing the exchange...
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Produktdetails
Produktinformationen zu „Multi-Channel Strategies for Retail Financial Services (PDF)“
The retail financial services industry is undergoing fundamental changes, as better informed and more demanding customers decide for themselves how, when and where they purchase personalised product solutions. Distribution, i.e. managing the exchange processes with the customer, remains the only sustainable competitive advantage. Multi-channel strategies have therefore been designed to improve the management of customer relationships and simultaneously to reduce overall distribution costs.
Patrick Dahmen analyses the internal and external dimensions of multi-channel strategies. Based on his professional experience in the industry and the results of an international benchmarking study he develops a management framework for the strategic design and operational implementation of multi-channel strategies. Case studies illustrate the underlying managerial challenges.
Patrick Dahmen analyses the internal and external dimensions of multi-channel strategies. Based on his professional experience in the industry and the results of an international benchmarking study he develops a management framework for the strategic design and operational implementation of multi-channel strategies. Case studies illustrate the underlying managerial challenges.
Autoren-Porträt von Patrick Dahmen
Dr. Patrick Dahmen promovierte bei Prof. Dr. Walter Ackermann am Institut für Versicherungswirtschaft der Universität St. Gallen. Er ist als Direktor bei der AXA Gruppe in Deutschland für das Konzern-Controlling verantwortlich und hat zuvor als Assistent des Vorstandsvorsitzenden der AXA Gruppe in Deutschland an der Ausgestaltung der Multi-Kanal-Strategie mitgearbeitet.
Bibliographische Angaben
- Autor: Patrick Dahmen
- 2012, 2004, 215 Seiten, Englisch
- Verlag: Deutscher Universitätsverlag
- ISBN-10: 3322818284
- ISBN-13: 9783322818287
- Erscheinungsdatum: 06.12.2012
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eBook Informationen
- Dateiformat: PDF
- Größe: 33 MB
- Ohne Kopierschutz
- Vorlesefunktion
Sprache:
Englisch
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