The business of time / Studies in Design and Material Culture (ePub)
A global history of the watch industry
(Sprache: Englisch)
World watch production today is concentrated in three countries: Switzerland, Japan and China. Former centres such as Great Britain, France, the United States and Russia saw the industrial manufacture of watches disappear from their territory during the...
sofort als Download lieferbar
eBook (ePub)
139.80 €
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenloser tolino webreader
Produktdetails
Produktinformationen zu „The business of time / Studies in Design and Material Culture (ePub)“
World watch production today is concentrated in three countries: Switzerland, Japan and China. Former centres such as Great Britain, France, the United States and Russia saw the industrial manufacture of watches disappear from their territory during the twentieth century. How did this situation come about? The business of time aims to answer this question by presenting the first comprehensive history of the sector. It traces the evolution and transformation of the global watch industry from the mid-nineteenth century to the present day, highlighting the conditions that enabled watch production to expand across the globe and revealing how multinational companies gradually emerged to dominate the industry.
Autoren-Porträt von Pierre-Yves Donzé
Pierre-Yves Donzé
Bibliographische Angaben
- Autor: Pierre-Yves Donzé
- 2022, 216 Seiten, Englisch
- Verlag: Bonnier Books UK
- ISBN-10: 1526162563
- ISBN-13: 9781526162564
- Erscheinungsdatum: 30.08.2022
Abhängig von Bildschirmgröße und eingestellter Schriftgröße kann die Seitenzahl auf Ihrem Lesegerät variieren.
eBook Informationen
- Dateiformat: ePub
- Größe: 9.64 MB
- Mit Kopierschutz
Sprache:
Englisch
Kopierschutz
Dieses eBook können Sie uneingeschränkt auf allen Geräten der tolino Familie lesen. Zum Lesen auf sonstigen eReadern und am PC benötigen Sie eine Adobe ID.
Kommentar zu "The business of time / Studies in Design and Material Culture"
Schreiben Sie einen Kommentar zu "The business of time / Studies in Design and Material Culture".
Kommentar verfassen