The Chester Cycle in Context, 1555-1575 (PDF)
Religion, Drama, and the Impact of Change
(Sprache: Englisch)
Approaching individual plays in the Chester cycle from the point of view of recent and startling research findings, this volume investigates how new sources shift our understanding of the last years of cycle's performance. The essays help to clarify our...
sofort als Download lieferbar
eBook (pdf)
60.70 €
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenloser tolino webreader
Produktdetails
Produktinformationen zu „The Chester Cycle in Context, 1555-1575 (PDF)“
Approaching individual plays in the Chester cycle from the point of view of recent and startling research findings, this volume investigates how new sources shift our understanding of the last years of cycle's performance. The essays help to clarify our current perception that it was not a nation-wide policy of suppression, but rather a complex network of local pressures, that affected the decline and eventual abandonment of civic religious drama.
Autoren-Porträt von Jessica Dell, David Klausner
Jessica Dell is a doctoral student at McMaster University, Canada. David Klausner is professor of English and Medieval Studies at the University of Toronto, Canada. Helen Ostovich is emeritus professor of English at McMaster University, Canada.
Bibliographische Angaben
- Autoren: Jessica Dell , David Klausner
- 2016, 244 Seiten, Englisch
- Herausgegeben: Helen Ostovich
- Verlag: Taylor & Francis
- ISBN-10: 1317038681
- ISBN-13: 9781317038689
- Erscheinungsdatum: 01.04.2016
Abhängig von Bildschirmgröße und eingestellter Schriftgröße kann die Seitenzahl auf Ihrem Lesegerät variieren.
eBook Informationen
- Dateiformat: PDF
- Größe: 3.08 MB
- Mit Kopierschutz
- Vorlesefunktion
Sprache:
Englisch
Kopierschutz
Dieses eBook können Sie uneingeschränkt auf allen Geräten der tolino Familie lesen. Zum Lesen auf sonstigen eReadern und am PC benötigen Sie eine Adobe ID.
Kommentar zu "The Chester Cycle in Context, 1555-1575"
Schreiben Sie einen Kommentar zu "The Chester Cycle in Context, 1555-1575".
Kommentar verfassen