Feedback in der Unterrichtspraxis
Schülerinnen und Schüler beim Lernen wirksam unterstützen
Feedback is one of the most effective factors that influence everyday school life, facilitating or obstructing processes of learning and development at various levels. Building on theoretical concepts and recent research findings, this volume provides an...
lieferbar
versandkostenfrei
Buch (Kartoniert)
29.80 €
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenlose Rücksendung
Produktdetails
Produktinformationen zu „Feedback in der Unterrichtspraxis “
Klappentext zu „Feedback in der Unterrichtspraxis “
Feedback is one of the most effective factors that influence everyday school life, facilitating or obstructing processes of learning and development at various levels. Building on theoretical concepts and recent research findings, this volume provides an overview of feedback models and preconditions for successful feedback in the school context. Central topics include ways of dealing with praise and criticism in classroom teaching, feedback and social integration and inclusion, feedback and a healthy ?mistake culture=, as well as feedback in teacher training and further training aimed at promoting professional skills. The book thus provides a compact overview of the state of knowledge on the effective use of feedback in the context of school and teaching and provides a wide variety of suggestions for ways of implementing feedback practically and successfully.
Autoren-Porträt
Dr. Marie-Christine Vierbuchen ist Juniorprofessorin für Inklusive Bildung an der Fakultät für Erziehungswissenschaften an der Universität Vechta. Dr. Frederike Bartels ist dort Juniorprofessorin für Grundschulpädagogik.
Bibliographische Angaben
- 2019, 179 Seiten, 17 Abbildungen, Maße: 15,6 x 23,1 cm, Kartoniert (TB), Deutsch
- Herausgegeben: Marie-Christine Vierbuchen, Frederike Bartels
- Verlag: Kohlhammer
- ISBN-10: 317035244X
- ISBN-13: 9783170352445
- Erscheinungsdatum: 31.05.2019
Kommentar zu "Feedback in der Unterrichtspraxis"
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Feedback in der Unterrichtspraxis".
Kommentar verfassen