Joined Forces (ePub)
Audience Participation in Theatre. Performing Urgencies #3
(Sprache: Englisch)
Band 3 der von Florian Malzacher herausgegebenen englischsprachigen Reihe Performing Urgency.
Im Kontext heutiger Politik, Wirtschaft und sich permanent verändernden kulturellen Trends kommt das traditionelle Theater mit seiner Trennung von aktiven...
Im Kontext heutiger Politik, Wirtschaft und sich permanent verändernden kulturellen Trends kommt das traditionelle Theater mit seiner Trennung von aktiven...
sofort als Download lieferbar
Printausgabe 18.50 €
eBook (ePub) -8%
16.99 €
- Lastschrift, Kreditkarte, Paypal, Rechnung
- Kostenloser tolino webreader
Produktdetails
Produktinformationen zu „Joined Forces (ePub)“
Band 3 der von Florian Malzacher herausgegebenen englischsprachigen Reihe Performing Urgency.
Im Kontext heutiger Politik, Wirtschaft und sich permanent verändernden kulturellen Trends kommt das traditionelle Theater mit seiner Trennung von aktiven Darstellern und passiven Zuschauern immer mehr aus der Mode. Zeitgenössische Künstler emanzipieren ihr Publikum, laden es auf die Bühne und in die Performance ein, beleidigen und provozieren es und erproben verschiedenste Techniken der Teilhabe. Das Buch verbindet zahlreiche Beispiele von Publikumsbeteiligung mit Problemen der Partizipation in Demokratie und sozial engagierter Kunst.
The nineteenth century was a century of actors. The twentieth century was a century of directors. The twenty-first century is a century of spectators. With Jacques Rancière's The Emancipated Spectator (2009) being the most discussed theatre-related text of the last decade, there is an increase in scholarly and curatorial interest in the most mysterious, potentially dangerous and, in fact, most important participant of the performance, who stays silent, motionless, and hidden in darkness: the audience. And similarly, artists desire to finally 'meet the spectators': to let them speak, get into a dialogue with them, invite them to involve themselves in pursuing the performance.
Im Kontext heutiger Politik, Wirtschaft und sich permanent verändernden kulturellen Trends kommt das traditionelle Theater mit seiner Trennung von aktiven Darstellern und passiven Zuschauern immer mehr aus der Mode. Zeitgenössische Künstler emanzipieren ihr Publikum, laden es auf die Bühne und in die Performance ein, beleidigen und provozieren es und erproben verschiedenste Techniken der Teilhabe. Das Buch verbindet zahlreiche Beispiele von Publikumsbeteiligung mit Problemen der Partizipation in Demokratie und sozial engagierter Kunst.
The nineteenth century was a century of actors. The twentieth century was a century of directors. The twenty-first century is a century of spectators. With Jacques Rancière's The Emancipated Spectator (2009) being the most discussed theatre-related text of the last decade, there is an increase in scholarly and curatorial interest in the most mysterious, potentially dangerous and, in fact, most important participant of the performance, who stays silent, motionless, and hidden in darkness: the audience. And similarly, artists desire to finally 'meet the spectators': to let them speak, get into a dialogue with them, invite them to involve themselves in pursuing the performance.
Autoren-Porträt von Jan Sowa, Ana Vujanovic, Tobi Müller, Helgard Haug, Stefan Kaegi, Daniel Wetzel, Rimini Protokoll, van iBooks., Tea Tupajic, Tom Sellar, Adelheid Roosen, Dominique Nduhura, Wojtek Ziemilski, Adam Czirak, Johanna Freiburg, Bastian Trost, Gob Squad, Antoine Pickels, Justine Boutens, Elena Basteri, Miriam Tscholl, Roger Bernat, Roberto Fratini Serafide, Ophelia Patricio Arrabal
Anna R. Burzynska - born 1979. Theatre scholar, assistant lecturer, theatre and music critic, journalist, editor, translator, curator. In 2009 received Ph.D. for the dissertation Twórczosc dramatyczna Stanislawa Grochowiaka w kontekscie jego poezji (The dramatic oeuvre of Stanislaw Grochowiak read in context of his poetry). Since 2010, works as an assistant professor at the Department of Theatre at the Jagiellonian University (main interests: contemporary European theatre and Polish and German drama of 19th and 20th century). Associate of the Goethe Institute in Krakow, where she worked as a curator of Polish-German theatre projects (e.g. with Stefan Kaegi of Rimini Protokoll), cooperates with Adam Mickiewicz Institute, Jerzy Grotowski Institute and (as a curator) with Cricoteka. As a guest of foreign universities, culture centers and festivals had lectures and seminars on Polish theatre in USA, Germany, Hungary, Belgium, Slovakia, Russia, Ukraine, Lithuania, Estonia, Cuba and China. Editor of the "Didaskalia" theatre journal since 2000, in years 2004-2010 critic for the "Tygodnik Powszechny" weekly (years 2007-2008 - also working in editorial team of the weekly). Author of the books Mechanika cudu (2005), The Classics and the Troublemakers. Theatre Directors from Poland (2008), Maska twarzy (2011) and Male dramaty (2012) and of over 250 articles and reviews that have appeared in newspapers, journals and collected volumes in Poland and abroad (in English, German, French and Romanian).
Bibliographische Angaben
- Autoren: Jan Sowa , Ana Vujanovic , Tobi Müller , Helgard Haug , Stefan Kaegi , Daniel Wetzel , Rimini Protokoll , van iBooks. , Tea Tupajic , Tom Sellar , Adelheid Roosen , Dominique Nduhura , Wojtek Ziemilski , Adam Czirak , Johanna Freiburg , Bastian Trost , Gob Squad , Antoine Pickels , Justine Boutens , Elena Basteri , Miriam Tscholl , Roger Bernat , Roberto Fratini Serafide , Ophelia Patricio Arrabal
- 2016, 200 Seiten, Englisch
- Herausgegeben: Anna R. Burzynska, Florian Malzacher
- Verlag: Alexander Verlag Berlin
- ISBN-10: 3895814490
- ISBN-13: 9783895814495
- Erscheinungsdatum: 19.12.2016
Abhängig von Bildschirmgröße und eingestellter Schriftgröße kann die Seitenzahl auf Ihrem Lesegerät variieren.
eBook Informationen
- Dateiformat: ePub
- Größe: 5.80 MB
- Ohne Kopierschutz
- Vorlesefunktion
Sprache:
Englisch
Family Sharing
eBooks und Audiobooks (Hörbuch-Downloads) mit der Familie teilen und gemeinsam genießen. Mehr Infos hier.
Kommentar zu "Joined Forces"
Schreiben Sie einen Kommentar zu "Joined Forces".
Kommentar verfassen